چند نوع دیوارپوش داریم؟

این روزها با پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی، متریال و محصولات بسیار زیادی با تنوع بالا در طرح، رنگ و مدل از جمله دیوارپوش ، قرنیز، کاغذ دیواری، ابزار دکوراتیو و … تولید می‌شوند. شاید تنوع بالای گزینه‌های انتخابی دیوارپوش برای دکوراسیون منزلتان شما را گیج کرده باشد. ما در این مقاله چند دیوارکوب پرطرفدار و با کیفیت را به شما معرفی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

دیوارپوش پلی استایرن ضد ضربه | نصب آسان
دیوارپوش پلی استایرن ضد ضربه | نصب آسان

دیوارکوب، یک انتخاب خوب

امروزه بازسازی و نوسازی سریع یکی از بیشترین انتخاب‌های افراد برای تغییر دکوراسیون منزلشان است. در گذشته رنگ کردن دیوارهای خانه برای تغییر اساسی منزل بسیار باب بود. اما این روزها رنگ‌آمیزی دیوار جای خود را به دیوارپوش‌های متنوع دکوراتیو داده است.

 

انواع مختلف دیوارپوش

دیوارپوش‌ها تنوع بالایی در جنس و مدل دارند اما با این حال چند نوع دیوارپوش از سایر دیوارپوش‌ها طرفدار بیشتری دارند و توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند که عبارت‌اند از:

  • دیوارپوش سنگ مصنوعی ماربل‌شیت
  • دیوارپوش پلی‌استایرن
  • دیوارپوش پی‌وی‌سی (PVC)
  • کاغذدیواری

 

سنگ مصنوعی ماربل‌شیت

این روزها سنگ مصنوعی باتوجه به قیمت به صرفه و نصب آسان‌تری که نسبت به سنگ‌های طبیعی دارند یکی از پرکاربردترین متریال‌های دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. این  دیوارپوش با توجه به ابعاد بزرگ آن 2.80 در 1.22 متر در دسته دیوارپوش‌های ابعادی قرار دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی در دکوراسیون و طراحی داخلی پیدا کرده است.

ادامه مطلب
بازسازی منزل در شیراز | روحی‌تازه به خانه‌تان هدیه دهید!

ماربل‌شیت‌ها ورق‌هایی با جنس پی‌وی‌سی و پودر سنگ است که همین ترکیب باعث شده است که این دیوارپوش کاملا ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت و همچنین بسیار انعطاف‌پذیر باشد. این ددیوارکوب برای پوشش دیوار فضا و مناطق مرطوب بسیار مناسب است علاوه بر اینکه یک انتخاب هوشمندانه برای پوشش ستون‌های گرد و دیوارهای قوس‌دار است.

 

ماربل شیت | سنگ مصنوعی طرح مرمر
ماربل شیت | سنگ مصنوعی طرح مرمر

 

دیوارپوش پلی‌استایرن

این دیوارپوش‌ها برخلاف ماربل‌شیت ابعادشان 2.80 متر در 20 سانتی‌متر است. از لحاظ جنس و کیفیت دیوارکوب‌های پلی‌استایرن یکی از بهترین‌ها برای پوشش دیوار است. باتوجه به اینکه ضخامت آن 8 میل و توپر است، استحکام خیلی بالایی دارد و در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. برای همین می‌تواند انتخاب خوبی برای مکان‌های پرتردد مانند ادارات، سالن جلسات و راه‌پله‌ها باشد.

دیوارپوش‌های پلی‌استایرن در طرح و رنگ‌های متنوعی موجود است که دست شما را برای یک انتخاب خاص و عالی بازگذاشته است و می‌توانید بهترین رنگ و مدل را با توجه به دکور مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

دیوارپوش (دیوارکوب) پلی استایرن ضدآب و قابل شستشو
دیوارپوش (دیوارکوب) پلی استایرن ضدآب و قابل شستشو

 

دیوارپوش دامپا پی‌وی‌سی

دیوارپوش پی وی سی یکی از قدیمی‌ و پرکاربردترین دیوارپوش‌ها است که عموما به نام دامپا شناخته می‌شود. جنس آن کاملا  PVC دوجداره است و در ابعاد 6 متر طول و عرض 20 سانت تولید می‌شود. علاوه بر اینکه برای پوشش دیوار کاربرد دارد، می‌توان به عنوان سقف کاذب نیز از آن استفاده کرد. روکش‌های متنوع با کیفیت بالا یکی از مزیت‌های این مدل دیوارپوش است.

 

دیوارپوش pvc قابل شستشو توخالی (دوجداره)
دیوارپوش pvc قابل شستشو توخالی (دوجداره)

 

کاغذ دیواری

کمتر کسی است که نام کاغذدیواری را نشنیده باشد و نشناسد. این متریال محبوب و پرطرفدار دکوراسیون داخلی نیز جز دسته دیوارپوش‌ها محسوب می‌شود که دنیایی از جنس و طرح، متناسب با هر سلیقه‌ و دکور دارد.

ادامه مطلب
بازسازی منزل در شیراز | روحی‌تازه به خانه‌تان هدیه دهید!

کاغذ دیواری‌ها در جنس‌های کاغذی، پارچه‌ای و … موجود است. نکته مهمی که برای نصب باید به آن توجه کرد این است که زیرسازی در اجرای کاغذدیواری بسیار حائز اهمیت است. پس توجه داشته باشید که دیوارتان کاملا و به بهترین حالت بتونه شده باشد. برای این‌کار بهتر از که از نصاب‌های حاذق کمک بگیرید که می‌توانید در این قسمت به لیست نصاب‌های عضو در سایت دکو 724 دسترسی داشته باشید.

سخن آخر | دیوارپوش، یک انتخاب هوشمند

اگر به دنبال یک تغییر دکوراسیون اساسی و در عین حال سریع و آسان هستید، دیوارپوش می‌تواند بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب برای شما باشد. دیوارکوب‌ها با مدل‌های متنوع همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و بسیار کاربردی برای فضا و مکان‌های متفاوت از قبیل منازل، ادارات، هتل‌ها، رستوران‌ها و … می‌باشد. در نهایت امیدواریم بتوانید بهترین دیوارپوش را برای خانه خود انتخاب در بخش فروشگاه سایت دکو 724 پیدا کنید.

 

خرید از دکو ۷۲۴

نویسنده: سولماز چالیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.